Informatia Medgidiei, Cotidian de informare si opinie Anul 1, nr. 1. Luni 18 Iunie 2018

Remedii naturale contra insomniei

Categoria : Sanatate |

Este cât se poate de neplăcut să stai întins în pat ore întregi în noapte, fără să poţi adormi. S-a demonstrat că unul din trei adulţi suferă de insomnie, iar femeile sunt cele mai predispuse la această experienţă traumatizantă.

 

Insomnia deschide porţile bolilor, infecţiilor şi accidentelor

Lipsa somnului va induce efecte neplăcute pe termen lung atât la nivelul sănătăţii corpului fizic, cât şi emoţional, fără a mai pune la socoteală efectele pe care oboseala, starea de iritare, lipsa puterii de concentrare şi decizie le au şi care se resimt imediat. Veţi deveni, astfel, mai predispuşi la accidente de tot felul, iar sistemul imunitar va fi slăbit, incapabil să lupte contra infecţiilor de orice fel.

 

Atentie la stres si la stilul de viaţă

Cauzele cel mai des întâlnite în cazul insomniei sunt: stresul, anxietatea, unele probleme fizice şi psihice cum sunt: bolile, durerile de orice fel, incapacitatea de a putea respira din poziţia culcat şi, nu în ultimul rând, depresia.

Mediul ambiant şi stilul de viaţă pot fi, de asemenea, cauze ale insomniei: zgomotul, patul neconfortabil, excesul de alcool, cafea, obiceiul de a mânca târziu, schimbarea fusului orar, pensionarea şi schimbările de program care apar astfel sau unele probleme de menopauză.

Înainte de a lua un pumn de medicamente încercaţi să vă schimbaţi stilul de viaţă

Sub stres, corpul produce un exces de cortizon şi adrenalină care stimulează actiunea, ţinindu-vă într-o permanentă alertă şi nepermiţându-vă să adormiţi.

Luaţi în calcul tehnicile de relaxare şi exerciţiile fizice usoare.

Puteţi încerca diverse tehnici de relaxare, meditaţia, vizualizările, exerciţiile fizice uşoare, yoga, care vă pot ajuta efectiv la scăderea stresului şi la reducerea hormonilor de stres pe care i-am menţionat.

Exerciţiile fizice este bine să fie făcute după-amiaza sau seara devreme, având în vedere faptul că nivelul hormonilor scade după 5-6 ore, aducând un somn profund.

Evitaţi exerciţiile făcute chiar înainte de culcare, ele vor împiedica apariţia unui somn sănătos şi odihnitor.

Alimentele pe care le consumăm pot, de asemenea, afecta calitatea somnului nostru. Hrana bogată în proteine cum este laptele, tonul, nucile, pâinea integrală, curmalele şi cartofii conţin aminoacizi, care produc o reacţie în creier după aproximativ o oră, eliberând serotonina, un alt hormon care ajută relaxarea.

Cu patru ore înainte de culcare evitaţi mesele îmbelşugate, cafeaua şi nicotina.

 

Obiceiul de a bea alcool înainte de culcare poate, de asemenea, să creeze probleme pentru că acesta poate întrerupe şi somnul cel mai adânc.

 

Calciul, magneziul şi zincul, la fel ca şi vitaminele B6 si C pot ajuta la calmarea sistemului nervos şi, implicit, ajută la tratarea insomniei.

Amenajaţi camera în care dormiţi cu multă atenţie, este esenţial pentru un somn bun

Amenajarea actuală din camera dumneavoastră poate influenţa, de asemenea, obiceiurile de somn. Evitaţi culorile ţipătoare şi modelele stridente de pe peretii camerelor, iar radiourile şi ceasurile deşteptătoare ar trebui ţinute cât mai departe.

Cel mai important aspect al camerei, din punctul de vedere al unei nopţi bune de somn, este patul. Calitatea saltelei şi a pernei este esenţială.

 

Claudia Mihailov

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Cauta in arhiva ziarului

Selecteaza o data
Selecteaza o categorie
Cauta cu Google